Tak jsme v neděli navštívili pro letošek další novej platz. Ne že bychom jinak nejezdili, ale pokud se nestane něco pikant, nebo není na letos opakovaně navštívený lokalitě něco neues, tak je zbytečný o tom psát. Nedělní plán sice zněl na Klínovec, ale donner wetter s tím udělalo rychlej schluss. Tak jsme zvolili Jeschtěd, tam se dá pod lanem jezdit, i když prší, a v lese se nejezdí ve velký messer, a tak hodně klouzavý kořeny se dají přežít. Navíc je to přece bikepark … takže obavy o umytí schmutzige vercajku si člověk nemusí připouštět. Ale stále zjišťuju, že phrase „bikepark“ má v CZ jiný význam, než by člověk čekal.
Z předpokládaný sestavy zůstalo jen torzo, moc lidem se nechtělo v tomdle počasí ven. Nakonec se přidává Human, kterej je stále natěšenej díky tomu, že si pořídil pánský kolo (kolo s pérem). Jede i Ice, kterej je nadrženej, že si na pánským kole vyměnil péro za nový, lepší (titanový). Přijíždí i Hurikán (péro beze změny, říkal on), kterej už snad pochopil, že by se měl kolu věnovat více než čtyřkolce. Hurikán odzimoval čtyřkolku, zaktivoval její systém, zkušebně natočil a všecko OK. Pak se chtěl jít povozit a nešlo mu to natočit, jen to tak pobublávalo. 14 dní to řešil. Různě měnil svíčky, nabíjel baterku, dával jinou baterku, řešil elektroinstalaci, kontroloval jiskru na svíčce vlastním tělem … rozdělával a skládal mechanické části … Pak ho napadlo podívat se do nádrže, aby zjistil, že v ní nic není … po dolití benzínu to chytlo hned … aby ne, mělo to za sebou 6 generálek a jednu rozborku sborku :-). No, není on blondýna? Říkám mu furt, drž se kola! Tak si to vzal k srdci a vyrazil, i když počasí nebylo úplně ideální. Pobavil i Ice. Ještě v sobotu odpoledne jsme si mysleli, že v neděli pojedeme na Klínovec. A Ice tam nikdy nebyl a z videa se bál, že to bude makačka na ruce. V sobotu odpoledne se tedy rozhodl posilovat bicepsy. Opravdu v ten pravý okamžik. Podle jeho infa 10× zvedl nějakou činku. Asi to nezabralo :-), protože po druhé jízdě na špagetě se mu klepalo pivo v ruce a po obědě už děsně bědoval nad svým fyzickým stavem.
Zpátky k bikeparku. Všem radím zaparkovat v nově postaveném parkovacím baráku. Je tam sice cedule, že parkování stojí stovku, ale tu není nutno hned zaplatit. Když si pak člověk koupí permici na více jízd, dostane k tomu gratis kartičku, která mu umožňuje celou sezonu parkování v tom baráku zadarmo. Když je blbý počasí, je dobrý parkovat v dolním patře na kraji, je to v pohodě přístupný z lana a máte střechu nad hlavou. V dešti je pak nakládka, vykládka, svačení, řešení defektů atd. pohoda.
Human tvrdil, jak někde na webu četl, že na jaře bude dodělaná špageta. Už z lana je vidět, že vše je tak, jak bylo, včetně jedné zatáčky v dolní části, co nemá ani začátek ani konec.
Waalride, co byl nejdřív za transferem, pak o zatáčku dál, je teď rozřezanej v lese a u dojezdu za tráněm se válí nějaká hromada desek, co občas překáží, když se jede rychlejc. Takže ta rozřezaná hromada a ta nová hromada dříví, to jsou veškeré novinky na špagetě.Jinak je špageta maličko rozježděnější, ale zásadně ne. Nechci ji nijak hanit, mě to na ni moc baví, obzvláště ty pasáže, kde jsou skoky, lávka se skokem je dobrá a tráňo je udělaný hodně zábavně. A všecko se to dá jezdit v pohodě i za mokra … ale jaksi to chybí dodělat. A jaksi se k tomu nikdo nemá … a to má špageta sponzora …
No nic, jdeme do lesa … tak tady novýho vůbec nic. Turistická je furt stejná. Za deště mě nebaví, protože v horní části, tam jak jsou zatáčky kolem cesty, tak v každým tom ďolíku je mega bahniště. Nevím, proč se v tom zbytečně cachtat. Sjezdová, nebo já nevím, jak se jí říká, prostě ta, jak se odbočí doleva hned za skalkou, je za mokra výživná. Nahoře mazec, kořeny anakondy … Novýho v tomdle úseku nic, krom toho, že to je čím dál víc rozjetý. Pak část s odpalem a „dvojákem“, tady taky žádný novoty, pak lesní úsek, kde to je místama vyjetý fakt hodně a místama zase né … opět mokrý anakondy nenechají člověka ani na chvilku v klidu. Pak to zase chvilku jde, taková ta pěšinka s pár skočkama. A na konec ten úsek, kde je lávka, ze který je seskok rovnou do rašeliniště. Tohle stojí za extra zmínku, neb bych řekl podle hloubky rašeliniště, že toto je to místo, kde točili onu scénu z pohádky Sůl nad zlato, ve které se Jan Werich topí a má ten monolog, že z něj bude uhlí … Tak tam přátelé, tam určitě né!
No a úplně dole, to je klasika, stejně jako když se jede ze špagety, jsou dvě možnosti. Buď jet po lese místama, kudy se prej jezdit nemá, nebo jet tam, kudy se má, ale tam to je hodně výživný bahniště.
Kola se nakládají furt stejně, takže když je hodně lidí, nahoře čekáte klidně i čtvrt hodiny, ale to asi není ten zásadní problém. I v neděli v ne úplně ideálním počasí se sešlo hodně lidí, stojany jednu chvíli nestačily, ale pak se to zase nějak uklidnilo a bylo to tak akorát. O tom, jak se kola před nakládkou „skladují“, už bylo napsáno fakt hodně. Asi by stálo za to, aby se ten prostor dal zavírat, jako že když bikeři ukončili „skládání“ a jdou na lano, tak to prostě zavřít, aby z té volné strany do toho prostoru nikdo nemohl … proč asi, že?
Na Ještědu mě to bavilo i loni a i letos. Pokud jde o tratě a zázemí, tak jinak to tam neznám, neb z dob dřívějších sem se tam drápal jen na XC a na ty, co jezdili „jen dolů“, sem se koukal divně :-). Lokalita má obrovský potenciál. Nechci teď vést diskuse na téma, zda ochranáři brání rozvoji lokality či ne. Ono by úplně stačilo, kdyby se konečně dodělalo to, co je tam rozdělaný. Kdyby se aspoň trošku udržovaly nějaký věci na DH trati, aby byla plynule jetelná i jindy než jen v srpnu, když měsíc neprší. „Myčka“ je taky fajn, ale už by to taky chtělo se nad ní nějak zamyslet. A asi je zbytečný psát nějaký kecy o její kapacitě … stačí, když se člověk mrkne, kolik kol je ve stojanu a jak dlouho se jedno špinavý kolo meje … a vono tam při mytí stát v 5 cm bahna a vody … to taky není úplně vončo. A tlak vody z hadice žádná sláva. Pravda je, že nějak chvíli během odpoledne byla k dispozici i wapka, ale ta pak už nebyla. Myslím si, že dvě hadice s nějakým normálním tlakem v místě, kde je nějaký spád a odtok, by stačily.
Vím, že málo kde to je lepší. Popravdě, když tak rychle přemýšlím a beru v potaz „horský“ střediska, tak líp to funguje snad jen v Rokytnici a na Špičáku (dodělaná a udržovaná trať + zázemí). Všude jinde to je podobný nebo horší. Uvidíme, zda se něco změnilo ve Špindlu, nebo Schpindlu? Snad už sněžit nebude, tak bychom tam mohli vyrazit.
Ono to je asi jednoduchý, v CZ je bikerů asi dost a míst, kde si můžou užívat, je málo. Takže proč se o něco snažit, když ti, co chtějí jezdit, stejně dojdou, neb co jim zbejvá, když si chtějí zajezdit s lanem, že? Tak ať jsou rádi, že tu je, co tu je. Taky sem slyšel, že na to provozovatel nemá kapacity a finance, aby se tomu věnoval. Ono asi zase není bikerů až tak moc, aby se někomu vyplatilo postavit na tom nějakej dobře fungující větší podnik. Fajn, chápu, pokud to tak mají, ale pak je asi něco špatně v managementu (furt totiž žiju v domnění, že bikepark má nějaký pravidla, a tedy i management)… Tak ať třeba zkusí rozdat pár permic za to, když se tam něco udělá … A ptát se, co znamená, že už od loňska má špageta sponzora, to dělat nebudu. Nebo že by třeba město Liberec mohlo mít nějakou smysluplnou aktivitu i pokud jde o bikepark? Nevím, já tomu prostě asi jen nerozumím …
Na závěr nutno dodat, že lokalitu vůbec neodsuzuju, líbí se mi to tu, né jako maximálně, ale líbí (jsem taky ten biker, co je rád, že má kde jezdit) … Dostupnost je výborná. A to, co se dá jet, je dobrý, možnost rozmanitého výběru … jen ten poloamatérismus ….
A poloamatérismus je i u nás, fotky skoro žádný, jen něco z lana, neb když jsme odpoledne po 12. jízdě chtěli něco nafotit, tak začalo příšerně lejt … Je jediná fotka Humana z jízdy, navíc zkušební, brutálně mázlá, páč sem to neměl nastavený :-o.A během dne se nám fotit nechtělo, díky čekačkám na kola bychom totiž nestíhali lano … Takže kdyby byl(a) nějaký(á) nevytížený(á) zájemce(kyně) o občasné mačkání spouště mimo bikingu, tak bych to opravdu uvítal.
Snažím se snažím se sebou něco dělat … a jak se říká, kdo nepadá, neposouvá hranice. Klouzavej povrch odnesla moje vidle a taky dresík z výprodeje. A je i nějaká ta naraženina, což se do rána rozleželo. Vyválel sem se párkrát a jednou tak nějak nešťastně v zatáčce do kamení na DH trati, že kolo šlo jinam než já. Levá noha vidle je na výměnu. Po pádu sem s tím jezdil, vono to pak už je všecko jedno ... Něco podobnýho se stalo loni na Fichtlu, takže už to máme s panem Bartoníčkem dobře nacvičený.A minigalerka je tu klik sem.
J.T.L.
Žádné komentáře:
Okomentovat