pondělí 16. listopadu 2009

Singltrek pod Smrkem

Asi netřeba moc komentovat o co půjde, o nově otevřeným singlu už asi slyšel kde kdo. Pro ty co neslyšeli, tak jen dodávám, že stavba to je vcelku unikátní a dle slibů by to měl být začátek nových časů.
Vejkend byl počasím unikátní, takže proč se v neděli v rámci rehabilitace nepovozit po novým singlu? Když jsem začal organizovat vejlet, dostalo se mi pár zpráv, že singl ještě není kompletní, že není doděláno značení ... a že bude v plné síle až na jaře ... Na otázky, proč byl tedy oficiálně otevřen, jsem se dozvěděl, že na podzim byly plánovány volby ... a tak bylo nutné pro místní politiky se blejsknout. Co je na tom pravdy nevím, ale že to je otevřený je fakt, že to není kompletní, to je taky fakt. Páč sem vůbec nevědel, jak to všecko v lese najdu, zaagitoval jsem dva místní znalce, Kolomba a Matese, kterým moc děkuju. S jejich pomocí jsem projel celou trasu trailu včetně všech přejezdů. Přejezdy ještě označeny nejsou, bez jejich pomoci by to nešlo zvládnout v optimální trase. Jako startovní místo jsme zvolili "Obří sud" v Lázních Libverda. Pokud je trať značená, tak tam je "patník" s logem singlu, na neoznačených částech je sem tam šipka sprejem na zemi.
No ale hup na trať. Kousek od parkoviště je začátek singlu, je ale krátký a pak nutno něco málo nastoupat lesní cestou. Úsek do kopce mimo singl je ale krátký, za chvíli už se jede po singlu. První překvápko je, že to je jako pump track. Neuvěřitelně se to vlní, pořád nahoru a dolu, kličkuje mezi stromy. Není tam ani metr, kde by se člověk nudil. Povrch je supr, hrubý hutněný písek. Nezasviníte se ani v mokru.
Na pasece potkáváme stavitele Kvasničku, motyčkou tu rovná a upravuje jednu "muldu".
První část singlíku byla jen mírně z kopečka, nebo se šlapalo a vlnilo po vrstevnici, pak ale přišel první "zkopec". Děsně mě to bavilo. Člověk má chuť se vrátit a sjet to ještě jednou ... :-). Jako kolo jsem zvolil muj gravity hardtail. Voba to byla celkem dobrá, XC kolo by bylo chvílema asi moc dlouhý. Co se ale ukázalo jako ne moc ideální bylo obutí. Sjezdový 2.35 z měké směsi se odvalují hodně lenošně. Na takhle tvrdej povrch (což jsem teda nečekal) to chce max 2.1 tvrdou - příště budu chytřejší a i rychlejší.
Z GPS tu je podélný profil ... a jako vůbec nejzábavnější je to poslední klesání k Hubertce. Nutno však poznamenat, že předtím se to musí taky nastoupat :-), ale je to po asfaltce, takže pohoda, šlo to i na tom zvoleným kole - HT kladivu. Do kopce na široké cestě byl aspoň čas probrat spoustu vyloženě "mužskejch" záležitostí.
Jak bylo avizováno, ještě není vše hotovo. Ale jedná se jen o velmi krátký úsek, takže žádná trága. Bylo jen nutno nějak objet bagr, za ním pak byl kratičký úsek, kde ještě nebyla nasypána finální písková vrstva.
Jak moc se mi to líbilo dokládá fakt, že se mi nechtělo zastavovat abych fotil. Prostě jsem si to užil.
Skoro vše jde projet tak, aniž by člověk sahal na brzdu. Ale nutno pořád kopírovat velmi členitý profil singlu. Takže pokud někoho zajímá charakter singlu, je nejlepší zkouknout oficiální video. Mně se prostě fakt zastavovat nechtělo. V galerce najdete fotky jen z míst, kde zastavit nebyla až taková škoda :-).
No a jen doufám, že se bude skutečně budovat dál, a že tadle mapa nebude jediná.
Tak to málo fotek je tadyk klik sem.
A tadyk vidžeo, kde si prohlídnete, jak většina singlu vypadá.

J.T.L.

2 komentáře: