středa 8. dubna 2009

Jarní Komárka

I když je sněhu na horách ještě dostatek a přitom se dá už jezdit na biku v níže položených lokalitách, tak už to chtělo trošku změnu - chtělo to "lano". A najít místo kde jezdí lano a dá se provozovat biking není v CZ úplně snadný. V podstatě vím jen o jedné lokalitě, pokud má být řeč o něčem co je snadno dostupný. Takže kámoš Hurikán sebral svoje XC a jel se projet na Komárku, aby zrevidoval stav sněhu. Když zavolal, že OK, nebylo co řešit. Hned na parkovišti mi ukazoval, že terén revidoval pečlivě, velmi přepečlivě, velmi zblízka ... Ukazoval to pak ještě na dolní stanici lanovky, kde už teda vynechal ruku a nohu a soustředil se na prezentaci jedné specifické části ... :-). No co dodat víc, než aby na XC nelezl, když to neumí na úzké gumě.


Éterem se už nějakou dobu šířily zprávy o zavedení permic v letošním roce, takže jsem zvědav. Lokalitě by to určitě prospělo a podpořilo by to budovatelský elán místní komunity. Zatím jsme standardně platili 80 Kačen za jízdu, pokladní ale potvrdila, že se permice "řeší". Bude to nejspíše za 400 na den. Jak jsem koupil, tak prodávám, víc nevím.
Už z lanovky je vidět, že trať je suchá, sníh pryč, jen na horní planině se někde drží. Horní nucený přejezd po asfaltce už je ale bez sněhu, sem tam teče voda a je to jedno ze dvou míst, kde je možno se zasvinit. Zbytek kopce už měl jen jednu výraznější louži. Pro neznalé uvádím, že na místě je několik variant jak dolů. Je tu "stará DH" (která samotná má několik variant), pak tu máme "novou DH" (loňská pohárová). To jsou tratě, které jsou tak nějak známé. Od loňska funguje varianta, kterou nazýváme "freeride" a občas mě dost baví. Je místy hodně z kopce, část trasy jsem pomáhal najet a tak jsem zvědav v jakém je stavu. Je to takový trail, který není zrovna úplně vyježděnej. No a nakonec tu máme úplně novou trať šperkovanou místní komunitou od druhé poloviny loňského roku.
Chvíli přemýšlíme co dáme jako první, nakonec padla volba na novou trať, posledně zmíněnou variantu. Místní banda buduje poctivě, trail opět o něco vyšperkovanější.
Na novej trail se dostanete nejlépe tak, že jedete po "staré DH" a na malé planině za "dropíkem" jedete prostě rovně ... přehlédnout to nejde :-). Kdyby někdo netušil o jaký "dropík" se jedná, tak už to je snad z fotky jasný. Hurikán měl sice nějaký poznámky, ale nakonec mě tam blejsknul.


Na začátku jsou na výběr hned dva skoky, ten pravý byl pro mě novinka, levý si pamatuju loňska.


Nebudu to moc popisovat, každýmu doporučuju si to zkusit, obzvláště pravý skok na fotce vypadá, že nemá dopad ... ale má :-).

Nevím na kolik by mělo smysl popisovat co všecko ostatní na trati je a kudy vede. Kde začíná už teď víte, stačí se jí držet.
V současné době je trať zřejmě místníma hodně preferovaná, protože je hodně vyjetá bez listí a tak se na ní jede dobře.
Oproti tomu stará DH má zatím listí tolik, že občasným výletům do lesa se zabránit nedá.
Po pár jízdách se rozhodujeme, že vyzkoušíme freeride variantu. Hurikán si na tom stále trvá, i když hlásí sjetou přední brzdovou destičku. Popsat kde začíná freeride a jak ji najít je fakt problém, ale pokud ji někdo bude chtít vidět tak bez skrupulí ukážu na místě. Hned po pár metrech to vypadá, že tu letos snad ještě nikdo nebyl. A pokud jo, tak to není poznat. Uzounká cestička není mezi listím téměř vidět. Prudší pasáže jsou zábavné i v létě bez listí, dnes to je místy "no control". Když jsem jednu pasáž nebyl schopen projet aniž bych se zválel, tak jsem aspoň blejsknul Hurikána. Bohužel už byl za tím zajímavějším a na moje hlášky ať si kousek zatlačí gestikuloval způsobem, pro který neexistují písmenka. Asi to bude tím, že ji taky neprojel jen po kolech a taky něco mumlal o odřeninách z XC.

Co dodat ... Komárka mě opravdu baví. Lokalita má velký potenciál, což je vidět i z lanovky - v lese jsou místy vyjeté další stopy o kterých zatím nemám páru. Zavedení permic, pokud budou za rozumný peníz může na Komárku přitáhnout i další lidi budující cokoli ... a další, kteří tam budou jen jezdit. Rozhodně si to zkuste ...
Galerka tady klik sem.
A kdo vůbec netuší o jaké lokalitě je řeč (kde že to jako je), zde snad najde odpověď klik sem.
J.T.L.

2 komentáře:

  1. Pěkný,jen tak dál.Dotazy DK kids kde to je atd mě baví :o) Měl jsi napsat že to je v Krupce

    OdpovědětVymazat
  2. :-) ... taky mě pobavila otázka "kde to je" ... ale obával sjem se otázky "kde je Krupka?" tak jsem to vyresil radeji takhle :-)

    OdpovědětVymazat