pátek 1. května 2009

Svátek práce v Pyšelech

Už před časem mě zval Kert na poježdění do Pyšel. Trvalo čtrnáct dní než jsem se tam dobral, ale dnes už k tomu konečně došlo … na pozvání se přece má reagovat pružně :-). Dohoda po tel byla rychlá, v 9 ráno máme sraz v Pyšelech, jedu s Humanem. Takže mám hardtail. Jak furt Human humaní, na tom se naučíš … Kert nás čeká dle dohody a vede na místo. Vypadá to složitě, ale v podstatě najít lokalitu je snadný. Stačí se optat kde je hřbitov. Ano, ano … opět je trať u hřbitova. Všichni stavitelé mají stejnou úchylku … toď otázka, jestli za to náhodou nemůžou stavitelé hřbitovů, že si dycky vybrali místo blízko nejlepšího kopce široko daleko. No, takže až to budete hledat, směr hřbitov. Poslední kousek ke hřbitovu už to ani není asfaltka, taková lepší šotolinová cesta, ale je ofiko pro auta do 3.5 tuny … to jen píšu, kdyby tam chtěl Čárys autobusem :-), tak to asi neee ee e. Kousíček před hřbitovem je téčková křižovatka, hřbitov je doleva. Tak nejlíp zaparkovat tam. Je tam i značka cyklostezky 0028. Tratí je několik, základní stopy dvě. Asi lepší začít tak, že napravo je kousek od křižovatky konec pole. Tak tam na konec pole a je tam vyjetá pěšinka, šup na ní, z pole potom vede doprava kopřivami a tak. Menší protirevmatická lázeň taky neuškodí. Po pár desítkách metrů je začátek první stopy. Nahoře je mimo trať vybudovaný i dvoják, kterej je na začátek nový zamýšlený stopy. Kert tu už buduje pouze sám a i sám převážně jezdí a jeho plánem je během letoška trošku s touto stopou pokročit. Kert mi to naskakuje na fotku, letí daleko za začátek dopadu … a komentuje, že to je i pro srabíky :-).
Tak si necháváme ukázat kudy dolů. Už od začátku to je zábava pro hardtail jak dělaná. Pak teda přichází trochu bordel, šutry, kořeny, ale drncá to ještě únosně. Blbý je že do rána pršelo, první jízdy jsou celkem klouzačka. Stopa má místy až 3 varianty, což je fajn. Žádná nuda. Nejlepší se ukazuje ta část, která má za sebou pár skoků … první je přes zvláštně zaházenej pařez (nebo co) pak nutno přeletět roští a pak je dopad (nebo co). Trošku se mi to nelíbí, ale přicházím tomu na chuť bezbolestně.
Dole se to narovnává, zatáčky ani ne, zakončeno skokem vybudovaným z nějaké bejvalé lávky. To se mi na hardtailu taky nelíbilo, ale byla to taky blbost, ukázalo se to celkem zábavný. Po dopadu hned brzdy, jinak tam je ležící strom. Human má svůj den. Vybral si jeden strom, do kterého to skoro v každé jízdě pošle. Když se mu ho daří minout, tak trefí pařez a pošle to do jiného stromu. Pokřtívá novou helmu, což ho velmi těší a už řeší jak dlouho bude trvat než ty škrábance rozleští. Pak při šlapání trefuje nohou jeden z mála větších šutrů. No Human.
Druhá (jako úplně jiná) stopa se nejlíp hledá tak, že se sjede ta první až dolů ke skoku z lávky. A když se stojí na trati po směru jízdy, stačí se podívat doleva a je vidět závěrečný odpalovák druhý stopy. Kousek nad odpalovákem se trať láme, při tlačení nutno odbočit vlevo … je vidět sada dvojáků, nelze minout. Trať vypadá jako rychlá, a i rychlá je, namotaná je občas mezi stromy, což mi nedělá úplně dobře, divně tam plavu na kořenech a ztrácím rychlost. Jeden z dvojáků má opět pódium pro srabíky. Dolní odpal s dopadem XX metrů do stráně se mi na hardtailu nelíbí, mám co pilovat.
No co dodat. Tratě nejsou vůbec rozrytý, zdají se mi ideální pro pohodový poježdění a na hardtailu se mi to moc líbí. Tlačení není dlouhý a ani převýšení není extrém, na pohodu … při cestě dolů je dobrý občas i přišlápnout. Jak říká Kert, víkend se tu strávit nedá, ale na půldenní poježdění to je fajn. Díky Kertovi za rozšíření možností kam vyrazit pojezdit a jsem zvědavý na další lajnu, nebo na slíbenou přestavbu jedné z variant první stopy. V Pyšelech jsou ještě na jiném místě lávky, tak tam se snad stihnu stavit při další návštěvě.
Galerka je zde klik sem.
J.T.L.

Žádné komentáře:

Okomentovat